Громадський бюджет участі (конкурс міні-проектів)
З червня 2019 року Рівненська об’єднана територіальна громада оголосила про початок конкурсу міні-проектів в рамках Бюджету участі на 2019 рік. Щоб стати учасником конкурсу достатньо заповнити заявку та підготувати міні-проект, який реалізовуватиметься за рахунок співфінансування з громадою.
Бюджет конкурсу визначається конкурсною комісією та вноситься на розгляд сесії ради сума, яку необхідно виділити для реалізації проектів.
Вартість одного проекту: 50 тисяч гривень.
Кінцевий термін подачі заявок: 20 липня 2019 року.
Отримати більш детальну інформацію або задати запитання щодо конкурсу можна за телефоном (03377) 33642 або електронною поштою rivne.lbm@gmail.com
Контактна особа: Солом’янюк Сергій.
1.Що ж таке бюджет участі?
1.1.Бюджет участі – це можливість кожному жителю громади брати участь в розподілі коштів місцевого бюджету через створення проектів для покращення якості життя жителів Рівненської об’єднаної територіальної громади..
1.2.Будь-який житель громади може подати проект, пов’язаний з покращенням життя в Рівненській ОТГ, взяти участь у конкурсі, і сприяти реалізації проекту в рамках бюджету 2019 року.
1.3.Розділ «Громадський проект» на сайті Рівненської ОТГ дозволить всіх охочим брати участь в конкурсі, не виходячи з дому: кожен може подати заявку on-line і відслідковувати долю свого проекту прямо на сайті.
2.Чому це може бути цікавим мешканцям Рівненської громади?
2.1.Це шанс для кожного активного місцевого мешканця вже сьогодні впливати на розвиток Рівненської об’єднаної територіальної громади;
2.2.Не сільські депутати чи апарат сільської ради, а кожен житель громади вирішує, на що саме будуть виділені кошти;
2.3.Голосування відбуватиметься прозоро і всі бажаючі зможуть контролювати процес відбору проектів;
2.4.Вже наступного року Рівненська громада зможе спостерігати, як ідеї її активних мешканців втілюються в життя;
2.5.У 2018 році втілено 5 проектів, які стали переможцями завдяки ініціативі громади:
- « Спортивний туризм-основа позашкільного життя школярів» Полапівській ЗОШ І-ІІІ ст.-29,820 тис.грн.,
- «Клас моєї мрії : працювати,мислити,творити» Забузькій ЗОШ І-ІІІ ст.-30,000 тис.грн.;
- «Облаштування сцени в рекреаційній зоні відпочинку біля Гущанського озера» ГО «Гущанські патріоти»-30,000 тис.грн.;
- «Навчально-ігрове містечко-невід»ємний елемент Нової української школи» Гущанському НВК-30,000 тис.грн.,
3.Як відбувається процес реалізації Бюджету участі?
3.1.Мешканці громади оформляють свої ідеї відповідно до встановлених вимог та подають їх до розгляду;
3.2.Відбувається оприлюднення проектів і комісія визначає перможців;
3.3Сільська рада сприяє реалізації міні-проектів, за рахунок сільського бюджету.
4. З яких етапів складається процес реалізації Бюджету участі?
4.1. Подання проектів – до 10.08.2019 року (Автор надсилає проектну заявку в електронному та паперовому вигляді: 44332, Волинська обл., с. Рівне, вул. Шкільна,2 , електронна адреса: rivne.lbm@gmail.com.
4.2.Механізм відбору міні-проектів здійснюється згідно Порядку, затвердженому сільською радою.
4.3.Реалізація цих проектів здійснюватиметься з використанням фінансових ресурсів місцевого бюджету, що відповідно до пункту 3 статті 71 Бюджетного Кодексу України, спрямовуватиметься на соціально-економічний розвиток Рівненської об’єднаної територіальної громади.
5. Хто може брати участь?
5.1.Подавати міні-проекти можуть бюджетні установи території громади, громадські об’єднання та комунальні установи громади, ініціативні групи (далі - заявник). Один заявник може подати на конкурс з відбору міні-проектів не більше п’яти в рік.
5.2.Проекти повинні створювати соціальний або економічний ефект та бути спрямовані на:
- підтримку і раціональне використання мережі навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, закладів культури, молоді та спорту;
- впровадження енергоефективних та енергозберігаючих заходів;
- сприяння регіонального розвитку шляхом створення нових робочих місць;
- залучення молоді до розвитку громади;
- підвищення культурного та спортивного рівня населення громади;
- створення або відновлення зон відпочинку;
- здійснення інших заходів щодо комунальної форми власності, які є важливими для посилення спроможності громади.
5.3.Критерії відповідності міні-проектів умовам конкурсного відбору:
- для інвестиційних мініпроектів, що передбачають реконструкцію об’єктів – наявність затвердженої в установленому законодавством порядку актуальної проектної документації;
- термін реалізації мініпроектів не більше шести місяців;
- проектнокошторисна вартість міні-проекту не повинна перевищувати 50 тисяч гривень з місцевого бюджету;
- доцільність впровадження мініпроекту;
- спроможність заявників на подальше фінансування або утримання створених об’єктів за рахунок власних фінансових ресурсів;
- співфінансування зі сторони заявника не менше 10 % від вартості проекту.
5.4.За рішенням Комісії оголошується конкурс з відбору проектів і встановлюється форма заявки, згідно з якою подається проектна пропозиція, термін та способи подання заявок на конкурс.
5.5. Заявники формують і після оголошення конкурсу, у терміни, визначенні Комісією, подають на її розгляд:
- заявку, що містить: назву мініпроекту, опис проблеми з обґрунтуванням та наведеними аналітичними даними, рівень будівельної готовності об’єкту, ціль проекту, результати проекту, місце та термін впровадження проекту, технологію впровадження проекту, бюджет проекту та розподіл фінансових ресурсів за джерелами фінансування, виконавці заходів проекту, інституційну та фінансову сталість проекту після його завершення;
- копії рішень (гарантійні листи) організацій та осіб, що забезпечують співфінансування
5.6.Комісія на протязі місяця після закінчення терміну подання заявниками пакету документів розглядає та проводить рейтингову оцінку поданих заявок, згідно з затвердженими критеріями оцінки проектів, формує та затверджує перелік проектів, фінансування яких здійснюватиметься за рахунок місцевого бюджету у поточному бюджетному періоді.
5.7.Затверджений перелік міні-проектів оприлюднюється на офіційному сайті сільської ради. Виділення коштів на фінансування міні-проектів здійснюється згідно розпорядження сільського голови.
5.8.За обґрунтованим зверненням заявників або у разі виникнення обставин, що унеможливлюють реалізацію відібраних проектів, Комісія може вносити зміни до переліку проектів та обсягів їх фінансування.
5.9. Виконавці міні-проектів – розпорядники (отримувачі) коштів місцевого бюджету – забезпечують цільове та ефективне використання бюджетних коштів, здійснюють моніторинг стану реалізації проектів, та до 15 числа щомісяця протягом дії проекту та по закінченню проекту подають уповноваженому працівнику сільської ради інформацію про стан реалізації проекту (виконання заходів, робіт, використання бюджетних коштів).
5.10.Реалiзацiя проектів-переможців Бюджету участі - 2019 рiк.
(Сільська рада після виділення коштів сесією починає втiлювати iдеї. За цим процесом можна стежити онлайн. Рівненська сільська рада інформує через веб-сайт, як саме проходить втілення проектів-переможців).