ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
Назва документа державного планування:
Детальний план території для будівництва та обслуговування додаткових об’єктів митної інфраструктури в адміністративних межах Рівненської ТГ (за межами с. Старовойтове Ковельського району Волинської області)
1. Замовник СЕО
Рівненська сільська рада (Волинська обл., Ковельський р-н, с. Рівне, вул. Шкільна, буд. 2).
ЄДРПОУ: 04332621
2. Вид та основні цілі документу державного планування
Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Містобудівна документація розробляється на підставі рішення №38/41 від 16 листопада 2023 року Рівненської сільської ради Волинської області.
Проєкт розроблятиметься відповідно до:
– Земельного, Водного та Лісового кодексів України;
– Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
– Закону України «Про управління відходами»;
– Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
– Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
– Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
– Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
– Закону України «Про екологічну мережу України»;
– Закону України «Про охорону земель»;
– Закону України «Про рослинний світ»;
– Закону України «Про тваринний світ»;
– Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
– ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
– ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
– ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
– ДСП - 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;
– ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
– ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування».
3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):
Територія проєктування знаходиться за межами с. Старовойтове Ковельського району Волинської області.
Детальним планом території передбачено будівництво та обслуговування додаткових об’єктів митної інфраструктури в адміністративних межах Рівненської ТГ.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
На наступних етапах проєктування буде визначено чи відносяться заплановані об’єкти до категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягатимуть оцінці впливу на довкілля.
4. Ймовірні наслідки
а) В ході проведення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля:
- ґрунти;
- атмосферне повітря;
- водні ресурси;
- стан фауни, флори, біорізноманіття;
- кліматичні фактори;
- безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я.
Проєкт не матиме значного впливу на довкілля та здоров’я населення, геологічне середовище, на флору та фауну.
Проект ДПТ розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови, з дотриманням технологічних та санітарних розривів, з урахуванням взаємозв’язків основних та допоміжних споруд.
б) Під час здійснення СЕО буде оцінено ймовірні наслідки проектних рішень на території з природоохоронним статусом.
в) Зважаючи на проєктні рішення та географічне положення транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень детального плану території для довкілля прикордонних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
5. Розгляд альтернатив
З метою розгляду проєктних рішень та їх екологічних наслідків під час здійснення стратегічної екологічної оцінки проекту детального плану території передбачається розглянути наступні альтернативи:
Альтернатива 1 «Базовий сценарій» – затвердження проєкту детального плану території дозволить забезпечити раціональне використання території, визначення планувальних обмежень, проведення благоустрою території.
Альтернатива 2. «Нульовий сценарій» – незатвердження проєкту. У разі незатвердження документа державного планування та відмови від реалізації будівництва, призведе до неможливості подальшого економічного розвитку населеного пункту. За даною альтернативою подальший стабільний розвиток території є очевидно проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови.
Також в Звіті про СЕО необхідно розглянути інші альтернативні варіанти щодо технічного та технологічного забезпечення об’єктів чи територіального розміщення об’єктів планованої діяльності.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО
Під час підготовки звіту СЕО необхідно визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища, а також оцінити вплив на навколишнє природне середовище в період будівництва та функціонування, також дати прогноз впливу на оточуюче середовище, виходячи з особливостей планованої діяльності з урахуванням природних, соціальних та техногенних умов.
Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.
З огляду на характер такого виду документації як детальний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проєкту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану території.
Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:
– доповіді про стан довкілля;
– статистичну інформацію;
– фонові та лабораторні дослідження стану довкілля;
– дані моніторингу стану довкілля;
– оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля;
– пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
7. Заходи, для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки передбачені заходи для запобігання негативного впливу на довкілля та здоров’я населення по таких напрямках:
– охорона рослинного покриву;
– охорона атмосферного повітря;
– охорона поверхневих та підземних вод;
– охорона ґрунтів та геологічного середовища;
– заходи щодо пожежної безпеки.
Перелік проєктних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планованої діяльності, комплекс яких включає:
– ресурсозберігаючі заходи (збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.);
– планувальні заходи (функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території та ін.);
– охоронні заходи (моніторинг території зон впливу планованої діяльності).
Окрім того, оцінити обмеження будівництва об’єктів за умовами навколишнього природного, соціального, техногенного середовища та обсяг інженерної підготовки території, необхідний для дотримання умов безпеки навколишнього середовища.
8. Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і складається з наступних розділів:
– зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
– характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативного впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються детального плану території;
– опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
– заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
– обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
– заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
– опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
– резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. Орган до якого подаються зауваження та пропозиції, строки подання
Рівненська сільська рада (Волинська обл., Ковельський р-н, с. Рівне, вул. Шкільна, буд. 2).
Строки подання – 10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території для будівництва та обслуговування додаткових об’єктів митної інфраструктури в адміністративних межах Рівненської ТГ (за межами с. Старовойтове Ковельського району Волинської області) (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).